W Sforze funkcjonuje takie pojęcie, jak Strefa. Oznacza ono wszystkie tereny, które są patrolowane przez przywódców i generała, a także chronione oraz oczyszczane ze szwendaczy (jest to inne określenie na zombie) przez psy pełniące funkcję szeptaczy. Można się po nich poruszać bez uzyskania zgody rządzących, a także bez obaw o utratę życia (rzecz jasna, jeśli będzie się zachowywało odpowiednią rozwagę).
Wyjście poza Strefę wymaga zebrania odpowiedniej grupy i pozwolenia Blodhundur. Wystarczy, że zgłosi się po nie fabularnie jeden pies i przedstawi listę wszystkich ochotników, a także odpowiednią argumentację. Oczywiście, nie trzeba być szczerym, ale należy być świadomym późniejszych konsekwencji swoich czynów.
Ryzyko spotkania zombie to wskazówka, którą należy się kierować podczas posyłania swojej postaci na konkretny teren. Należy się do niej stosować, by zachować realizm świata przedstawionego. Może ona wynosić wartość od 0. do 5. poziomu, gdzie 0 to całkowity brak szwendaczy w danym miejscu, a 5 to całkowita dominacja terenu przez żywe trupy. Przedstawiliśmy je poprzez ilość ikonek w postaci głów zombie. Jedna głowa odpowiada jednemu poziomowi.
Strefa
Metro
Strefa
Ryzyko spotkania zombie
Znajduje się w centrum ruin miasta. służy Sforze za główną siedzibę i schronienie przed zombie oraz garstkami żywych ludzi. W jednym z wagonów zniszczonego pociągu swoje obrady ma zgromadzenie. W podziemiach sforzanie odpoczywają i wspólnie jedzą posiłki.
{ Zombie pojawiają się rzadko, najczęściej można je spotkać we wschodniej części metra. Z reguły wszystkie kanały są patrolowane przez część grupy szeptaczy. }
Roślinność:
Biała pleśń, wibrant (na zwłokach), chmiel
|
ruiny Miasta
STREFA
Ryzyko spotkania zombie
Niegdyś średniej wielkości miasto, gęsto zaludnione ludźmi. Sfora przemieszcza się po nim i oznacza jako swój teren, by odstraszyć intruzów. Jedyną drogą prowadzącą do miasta jest most.
można tu znaleźć:
- podziemny pub służący jako lecznica, - Park,
- podziemne kanały metra,
- mcdonald's służący za siedzibę szeptaczy, w której generał przydziela zadania i wydaje polecenia na dany okres,
- Teatr letni, w którym odbywają się wszystkie oficjalne wydarzenia sfory, m.in. ceremonie,
- mnóstwo opuszczonych budynków: restauracji, wieżowców, sklepów z powybijanymi witrynami, w których można się schronić.
Roślinność:
kosowe ziele, aloes, sosnowiec, wibrant (na zwłokach), chmiel
|
Most
Strefa
Ryzyko spotkania zombie
To jedyna droga do miasta. powstało pod nim bagno, w którym tkwi multum zombie - na powierzchni bądź pod wodą. Na metalowych prętach u boków mostu wiszą ciała, zarówno całkowicie martwe, jak i te, które pozostały w pewnym stopniu żywe. Każdego dnia szeptacze mają mnóstwo pracy, oczyszczając trasę z ciągle przybywających szwendaczy, które nadchodzą z lasu.
{ Aby opuścić miasto, należy przemieszczać się bardzo szybko, ponieważ zombie stale tędy wędrują bądź siedzą przy barierkach. Walka z większym stadem, w szczególności w pojedynkę, to pewna śmierć. }
roślinność:
mchówka (w bagnie), złotnik (w bagnie), gawronik, wibrant (na zwłokach), chmiel
|
skraj lasu
STREFA
Ryzyko spotkania zombie
To zaledwie początek ogromnego lasu, po którym migruje zwierzyna stanowiąca cel polowań łowców ze Sfory. Łatwo dotrzeć na okoliczną polanę i nad rzekę, które zaliczane są jeszcze do Strefy.
{ Mimo że jest to lokacja zaliczana do bezpiecznej części znanych sforze terenów, odradza się samotne zapuszczanie w te strony ze względu na zombie wychodzące z głębi lasu, ukryte w krzakach czy za drzewami. z reguły jedynie sforzanie zapewniający członkom pożywienie mają uzasadniony powód, aby tutaj wędrować. }
ziele pieprzowe, sosnowiec, biały mech, wilcze jagody, wibrant (na zwłokach), chmiel
|
Rzeka
Strefa
Ryzyko spotkania zombie
Gdy część łowców ściga większą zwierzynę, początkujący i starsi myśliwi ze sfory wyławiają ryby z rzeki. Wiele psów przychodzi tu również, aby się zrelaksować. Gęstość drzew jest tutaj niewielka, widać stąd nawet budynki ruin miasta.
{ Woda jest nieskażona przez zombie i w pełni zdatna do picia. Rzadko podchodzą one do brzegu, aczkolwiek należy zachować czujność, ponieważ w każdej chwili mogą wyjść z lasu. }
roślinność:
niebieska mchówka, czterolistnik, złotnik, lejnik, wibrant (na zwłokach), chmiel
|
Poza Strefą
Głębia lasu
Poza Strefą
Ryzyko spotkania zombie
Zapuszczanie się w głąb lasu jest z reguły zabronione, rzadko pojawia się potrzeba, by się tam udać, a już w szczególności z polecenia przywódców. Szeptacze nie oczyszczają tej części, więc szwendaczy można tutaj znaleźć na pęczki. Łatwo poznać, kiedy wchodzi się zbyt głęboko w las, poza strefę - dookoła zapada mrożący krew w żyłach mrok, a odgłosy wydawane przez wszelką przyjazną zwierzynę zdają się cichnąć. Słychać za to wyłącznie jęki i charczenie zombie.
To jedyna droga, by dotrzeć na stację kolejową.
{ Udanie się tu w pojedynkę to pewna śmierć, dlatego grupy wysyłane po zapasy na stację kolejową są dobierane tak, aby mogły sprawnie pokonać odcinek i wrócić. Każde wejście do głębi lasu jest kontrolowane przez mistrza gry, ingerującego w podróż śmiałków. }
rostnica, biały mech, chmiel, wibrant (na zwłokach) |
Stacja kolejowa
Poza Strefą
Ryzyko spotkania zombie
Jest zamieszkiwana przez grupę ocalałych ludzi. Na jej terenie, otoczonym drewnianymi płotami i włóczniami, nie znajduje się żaden szwendacz, bowiem oczyścili swój obóz dokładnie.
Mają zapasy jedzenia i medykamentów, które są kradzione przez grupy naszych sforzan w cięższych czasach, szczególnie zimą, aby stado mogło przetrwać. Ludzie stąd nie są jednak pozytywnie nastawieni do psów, i vice versa, dlatego cała procedura musi przebiegać bez szwanku, najczęściej pod osłoną nocy.
{ Zapasy są wykradane z ludzkiej spiżarni. Zanim grupa może się tam wkraść, najpierw niezbędne jest zaplanowanie taktyki. Mistrz Gry zawsze czuwa nad podróżami po kradzione fanty. Można się tutaj udać wyłącznie poprzez wyprawę. Istnieje wysokie ryzyko śmierci bądź odniesienia ciężkich ran. }
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz