Pogodynka
Pora roku: lato
Oto czas, który niegdyś kojarzył się i ludziom, i ich czworonogom z wakacjami. Niektórym dopisywało szczęście i towarzyszyli swym właścicielom w rozmaitych podróżach, inni zaś, przerzucani z rąk do rąk, od babci do ciotki, czuli się odrzuceni i niechciani. W dzisiejszych czasach lato przynosi jedynie nieznośne upały, które błagają o wywieszenie jęzora, a wraz z przygrzewającym słońcem wzmacnia się odór szwendaczy, wędrujących między lasem a ruinami. To także sezon najsilniejszych burz, tornad i innych anomalii pogodowych, siejących chaos. Deszcze są ciepłe, powyłupywane chodniki miasta rozgrzane i gotowe do smażenia na nich jajek, bekonu i poduszek psich łap, a zombie - rozleniwione i spowalniane szybszym rozkładem ciał.
Wędrowny Handlarz
Aktualnie jest nieobecny.
Hej, dzieciaki, chcecie może trochę świeżego towaru? Mam tu coś na młodość, na starość, na szybkiego samobója... A może chcesz żyć wiecznie albo urodzić bachora... ekhem, szczeniaka, bez niczyjej pomocy? No już, chodź, rozejrzyj się, nie pożałujesz! Charcik, zadowolony z zysków, zapewnił psiaki, że niebawem wróci na tereny stada, by ich skroić z kolejnej porcji Kostek. Zrozumiał, że kluczem do sukcesu są zniżki!
Stan Sfory
Stan: Zagrożenie klęską
Mroczne dni nadeszły... Sforzan dopadły rozmaite, ciężkie do zgryzienia nieszczęścia, które przepowiedziała im dwójka przybyszów - A'lel i Viy Curay. Ponadto skąpa ilość łowców w stadzie z wolna zaczyna zbliżać psy do wielkiego głodu, bo ileż pożywienia może zapewnić jeden czy dwójka polujących? Dziś pewne jest jedno: dopóki plagi trwają, nikt nie zazna spokoju, żaden żołądek nie zapełni się do cna, a suchość w pyskach i strach będą nam stale towarzyszyć. Strzeżcie się, bo biada tym, którzy nie dołączą do grupowej akcji ratowania Sfory albo spróbują przetrwać w pojedynkę!

Przewodnik

FAQ

Q: Czym różni się Nosiciel od Zdrowego?
A: Nosiciele to psy, u których pojawił się wirus początkujący epidemię. To właśnie one rozniosły go po planecie, zarażając ludzi i doprowadzając do apokalipsy zombie. Można również nabyć nosicielstwo. Zdrowi to, analogicznie, osobniki niedotknięte w żaden sposób wirusem.

Q: Jeśli ktoś nie był Nosicielem od początku, to jak może się nim stać?
A: Nieudana konfrontacja zdrowego psa z zombie doprowadza do zarażenia (jeśli, rzecz jasna, takowe bliskie spotkanie nie skończy się śmiercią). Wystarczy, że szwendacz zada czworonogowi ranę, która dopuści do kontaktu jego zęby lub paznokcie z krwią postaci. Idąc tym tropem, Nosicielem można zostać również poprzez kontakt z krwią innego chorego psa. Działa to bardzo podobnie do HIV, jednak z wykluczeniem zarażenia poprzez kontakty seksualne.

Q: Czy są jakieś konsekwencje nabycia nosicielstwa?
A: Tak. W zależności od tego, ile punktów wytrzymałości w swoich statystykach ma Twoja postać, odczujesz "przemianę" w Nosiciela w lżejszy bądź cięższy sposób. Jeżeli pies ma:
— 0 punktów, traci 50 HP,
— 1-9 punktów, traci 35 HP,
— 10-14 punktów, traci 20 HP,
— 15+ punktów, traci 10 HP.
Objawami zarażenia, które dotykają psa są: silna gorączka, bóle mięśni, ogólne osłabienie, wymioty, zawroty głowy, a w przypadku, gdzie przedział wytrzymałości czworonoga zamyka się między 0 a 5 punktami - dochodzą również omdlenia.

Q: Kiedy jeszcze liczą się statystyki?
A: Statystyki są brane pod uwagę w ocenianiu zadanych ciosów (Siła), prawdopodobieństwa udanej ucieczki bądź uników uderzeń (Szybkość) czy też przyjmowaniu obrażeń i ich wpływu na stan zdrowia (Wytrzymałość). Im wyższa liczba w statystykach, tym powodzenie w rozgrywce wzrasta. Łatwo zatem wywnioskować, iż liczą się zarówno w Wyprawach, w Ustawkach, jak i w przypadkowych wtrąceniach fabularnych Mistrza Gry.

Q: Kim jest Mistrz Gry? Kto nim steruje?
A: Mistrz Gry to zarazem byt, który zsyła na psy nieszczęścia bądź podrzuca cenne bonusy, jak i prowadzący Wypraw oraz rozstrzygający Ustawek. W jego imieniu pisze jedynie administracja. Jeśli zajdzie taka potrzeba, przeprowadzona zostanie rekrutacja, która mianuje Mistrzem Gry większą ilość użytkowników, niekoniecznie zarządzających blogiem.

Q: Kto może wyzwać na pojedynek w Ustawce?
A: Może to zrobić każdy, kto chce przestać być Wyrzutkiem (dotyczy szczebla III oraz rangi Wyrzutka), zmienić przepełnione i niedostępne stanowisko (dotyczy szczebla III), potrenować (dotyczy rangi Ucznia) bądź zdobyć dodatkowe punkty do statystyk postaci (takie walki będą dostępne wkrótce, z czasem, z zastosowaniem podziału zawodników na wagę ciężką i lekką).

Q: Jak odzyskać stracone Punkty Życia (HP)?
A: Punkty Życia postać odzyskuje w ilości 10 HP na tydzień pod warunkiem, że napisała przynajmniej jedno opowiadanie w tym okresie. Efekt nie kumuluje się, jeśli postać nie straciła HP w ogóle bądź w tej ilości. Liczba napisanych opowiadań również nie ma wpływu na ilość zwróconych Punktów. Ponadto wizyta u uzdrowiciela rozegrana fabularnie przywraca 30 HP, a wspomnienie o odbyciu takowej - 20 HP (Uwaga! Umieszczenie adnotacji na ten temat w opowiadaniu jest możliwe tylko raz na tydzień!). Istnieje możliwość zakupu maści bądź eliksiru z kategorii leczącej u dowolnego zielarza w kwocie przez niego ustalonej (musi to zostać rozegrane fabularnie), taki przedmiot specjalny jest w stanie przywrócić od 5 do 30 HP. Od czasu do czasu pojawia się również Wędrowny Handlarz, w którego ekwipunku możecie (ale niekoniecznie musicie!) znaleźć przedmiot przywracające Punkty Życia.

Q: Czy są obrażenia, które zabierają HP cyklicznie, przez jakiś czas?
A: Tak. Są nimi wszelkiego rodzaju zatrucia i choroby, które mogą trwać od 2 do 5 dni i zabierać postaci maksymalnie 10 HP w ciągu doby.

Q: Czym są Kości? Jak je zdobyć?
A: To lokalna waluta, którą można wymieniać na specjalne przedmioty bądź obstawiać nią zakłady. Można je zdobyć poprzez udział w Wyprawach, eventach, prowadząc własny biznes jako zielarz czy też pisząc opowiadania zawierające ponad 1000 słów.

Q: Czy mogę wyruszyć poza Strefę bez fabularnej zgody?
A: Tak. Musisz się jednak liczyć z konsekwencjami. Jedną z nich może być śmierć postaci. Mistrz Gry monitoruje samotne wycieczki poza Strefę i dostosowuje zagrożenia tam występujące do zachowań psa.

Q: Czy mogę wyruszyć na nieznany teren?
A: Tak, jednak wyłącznie poprzez Wyprawę. Zostanie on w późniejszym czasie dodanych do lokacji umieszczonych poza Strefą.

Q: Czy Wyprawy mogą być grupowe bądź w parach?
A: Jak najbardziej! Wpływa to na częstotliwość odpowiedzi Mistrza Gry, która jest dostosowana do ilości psów biorących w niej udział.

Q: Jak wyjść rangą ponad szczebel III?
A: Wszelkie wymagania dotyczące awansu są dostępne w zakładce Rangi.

Q: Czym jest Zgromadzenie?
A: To tutejsza rada, w której skład wchodzą przywódcy oraz psy, do których mają oni zaufanie i pewność, że ich doświadczenie jest cenne w podejmowaniu decyzji mających polepszyć funkcjonowanie Sfory. Obradują nad nowymi zasadami wprowadzanymi do prawa stada. Zebrania odbywają się w jednym z wagonów metra.

Q: Ile maksymalnie szczeniąt może mieć suka w jednym miocie?
A: Nie może urodzić więcej niż czwórka młodych.

Q: W jaki sposób można stracić HP?
A: Punkty Życia są odejmowane w trakcie Ustawek, Wypraw, a także zwyczajnych, fabularnych ingerencji Mistrza Gry, szczególnie w potyczkach z zombie bądź ludźmi. Ponadto można je stracić zarażając się wirusem i stając się Nosicielem.

Q: Co jeśli mam szczenię, a w Sforze nie ma mentora?
A: W takiej sytuacji należy zwrócić się do jednego z przywódców, by mógł wyznaczyć na tymczasowego mentora któregoś z psów na niższym szczeblu, którego uzna za wystarczająco doświadczonego.

Q: Co w sytuacji, kiedy rodzice nie załatwią mentora dla szczeniaka?
A: Szczenię nie ma możliwości podejścia do uroczystej Ceremonii i zostaje wykluczone ze stada po ukończeniu 2. roku życia. Otrzymuje ono rangę Wyrzutka, a rodzice, jeśli byli postawieni na wyższym szczeblu niż III, zostają zdegradowani oraz płacą karę o wartości 50 Kości łącznie. Koszt może pokryć jeden rodzic lub mogą się zrzucić. Kwota jest taka sama dla rodziców wychowujących swoje szczenię w samotności.

Q: Jak wystawić opinię mentorowi?
A: Należy zawrzeć ją fabularnie pod koniec szkolenia, czyli zgłosić w obecności mentora bądź samotnie dowolnemu przywódcy Sfory. Dostępne oceny mentorów są wypisane w zakładce Ceremonia.

Q: Czy Nosiciel może z powrotem stać się Zdrowym?
A: Nie, nie istnieje taka możliwość.

Q: Na jakiej zasadzie działa biznes zielarski?
A: Zielarze zdobywają zioła na Wyprawach, które są im niezbędne do wykonywania wyrobów na sprzedaż bądź do własnego użytku. Nie mogą brać ich znikąd, ponadto muszą mieć w ekwipunku wszystkie składniki każdego eliksiru bądź każdej maści, wedle listy umieszczonej na blogu w TEJ zakładce. Ceny produktów dobierają samodzielnie.

Q: Czy istnieje ograniczenie ilości prowadzonych jednocześnie wątków?
A: Nie. Postacie mogą prowadzić tyle wątków naraz, ile zapragną.

Q: Czy postać może być spokrewniona z wilkiem?
A: Tak, ale nie może nim być, jako iż jesteśmy sforą dzikich psów.

Q: Czy postacie jednego autora mogą być partnerami?
A: Tak, mogą.

Q: Czy postać może mieć dwie rangi jednocześnie?
A: Tylko mentorzy i przywódcy mogą posiadać dwie rangi. Mentor pełni jednocześnie tę funkcję, do której przygotowuje swoich podopiecznych.

Q: Czy postać może zmienić stanowisko?
A: Tak. Musi jedynie fabularnie poprosić Blodhundur o wprowadzenie zmian. Jeśli ranga, która interesuje postać jest przepełniona, można ją odbić poprzez wygranie Ustawki z wybranym psem, który zasiada na takowym stołku.

Q: Jak zdobywać punkty do statystyk?
A: Są one przydzielane w formie nagród. Zapewniają je udane Wyprawy, Ustawki, eventy, niektóre produkty od Wędrownego Handlarza, opowiadania powyżej 1000 słów, a dla psów zasiadających na szczeblu II i I jeden punkt przyznawany jest raz na tydzień do wybranej rubryki.

Q: Jak prawidłowo dodawać etykiety do postów?
A: Według poniższej rozpiski:
— Jeżeli dodajesz opowiadanie będące początkiem bądź kontynuacją Twojego wątku z inną postacią, musisz zamieścić etykiety: Imię Twojego psa oraz zapis wątku w postaci: Imię x Imię, w kolejności alfabetycznej.
— Jeżeli piszesz Wyprawę: Imię Twojego psa, Wyprawa oraz MG x Imię Twojego psa.
—  Jeżeli którykolwiek z Twoich postów ma więcej niż 1000 słów, dodajesz etykietę: Bonus.
— Jeśli jesteś Mistrzem Gry i prowadzisz Wyprawę: Wyprawa, Mistrz Gry, MG x Imię psa, który się na nią wybrał.
— Jeśli jesteś Mistrzem Gry i prowadzisz Ustawkę: Ustawka, Mistrz Gry, Imię postaci walczącej x Imię postaci walczącej [alfabetycznie].
— Jeśli bierzesz udział w Ustawce: Ustawka oraz Imię postaci walczącej x Imię postaci walczącej [alfabetycznie].
— Jeśli chcesz mieć post roboczy, osobistą ściągawkę z wątkami, relacjami, opisami swoich postaci - jako autor bloga masz do tego pełne prawo. Pamiętaj jednak, by zapisać przy takim poście etykietę: Notatnik.
Pamiętaj, by etykiety oddzielać przecinkiem i spacją!

Wędrowny Handlarz

To miejscowy dziwak, skundlony chart włoski, który przemieszcza się po okolicy i co jakiś czas zagląda do Sfory, by sprzedać ciekawe towary, wśród których niekiedy można wypatrzyć nawet pigułkę gwarantującą Wieczną Młodość!
Jego przybycie jest ogłaszane w kolumnie nad postami. Gdy dociera do Strefy, udostępniana jest zakładka z ofertą Wędrownego Handlarza. Nie trzeba rozgrywać fabularnie kupna danego produktu, wystarczy zgłosić się do administracji w tej sprawie, zanim upłynie czas, a dziwak znów wyruszy w trasę.
Uwaga! Asortyment Wędrownego Handlarza zmienia się. Z każdą wizytą jest inny.

Autorzy – pozwolenia

Zajęte głosy

suki

A
Alanis Morisette — Naya 
Ashley Johnson — Blodhundur

B


C
Cecilia Krull — Betelgeza
Cher — Catelyn

D


E


F


G


H


I


J


K


L
Lenka — Tokio

M


N
Naomi Scott — Loreen

O


P


R
Ruelle — Hana Cynthia

S
 — 

T
The Tech Thieves — Ljubica

U


W


V


X


Y


Z

psy

A
Arctic Monkeys - Malcolm

B
Bastille — Mirage

C
Cavetown — Remus

D


E


F

G
Great Gable — Romulus

H
Hozier — Xavier

I


J


K


L


M
N


O


P


R


S

T
Teddy Hyde — Rira

U


W


V


X


Y


Z


Długość życia ras

     Rasa
    Długość życia w latach
 chart afgański12
airedale terrier11
amerykański staffordshire terier12
basset13
beagle13
bearded collie12
bedlington terier14
berneński pies pasterski7
border collie13
border terrier14
bokser10
bulterier13
buldog angielski7
bulmastif9
cairn terrier13
cavalier king charles spaniel11
chihuahua13
chow chow14
cocker spaniel13
jamnik12
dalmatyńczyk13
doberman10
cocker spaniel angielski12
seter angielski11
springer spaniel angielski13
king charles spaniel10
flat coated retriever10
owczarek niemiecki10
wyżeł niemiecki krótkowłosy12
golden retriever12
seter szkocki11
dog niemiecki8
greyhound13
seter irlandzki czerwono-biały13
seter irlandzki12
wilczarz irlandzki6
jack russell terrier13
labrador retriever12
lurcher12
jamnik miniaturowy14
pinczer miniaturowy15
pudel miniaturowy15
pies nierasowy13
norfolk terrier10
owczarek staroangielski12
pekińczyk13
szpic miniaturowy15
rajapalayam11
rhodesian ridgeback9
rottweiler10
owczarek szkocki długowłosy12
samojed11
chart szkocki10
terier szkocki12
owczarek szetlandzki13
shiba14
shih tzu13
husky syberyjski14
irish soft coated wheaten terrier13
staffordshire Bull Terrier14
pudel średni12
terier tybetański14
pudel duży14
wyżeł węgierski krótkowłosy13
wyżeł weimarski krótkowłosy10
welsh corgi11
springer spaniel walijski12
west highland white terrier13
foksterier szorstkowłosy13
yorkshire terrier14

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz