Ustawki odbywają się, gdy jeden pies wyzwie na pojedynek drugiego, np. w celu odbicia zajmowanej przez niego rangi [jeśli ktoś nie chce już być Wyrzutkiem]. Ich relacje nie grają tu ważnej roli, mogą być zarówno wrogami, jak i braćmi (choć jedno nie wyklucza drugiego). Każdy pies ze Sfory może obstawiać zwycięzcę, poprzez zaoferowanie przedmiotu przynoszącego korzyści lub kości (lokalnej waluty). Suma jest dowolna. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, iż gra jest niebezpieczna i raczej nieprzewidywalna, można wiele stracić, choć równie dobrze zyskać coś nowego.
Zasady
Zapytacie może, jak napisać opowiadanie o przebiegu walki? Zasady są takie same, jak w przypadku zwykłych opowiadań. Zakończenie ustawki ogłasza Mistrz Gry, do którego się zgłosicie.
"[...] runąłem na ziemię. Okolice barków piekły niemiłosiernie, rozerwany bok dawał o sobie znać. Charlie nie wyglądał na zmęczonego, wręcz przeciwnie. Puszył się niczym paw, dumny jak nigdy spoglądał na mnie kątem oka, nie wykazywał żadnych oznak zniechęcenia. Tłum wiwatował na jego cześć, część moich skromnych fanów ucichła. Sędzia położył łapę na kępce trawy obok mojego nosa. Uderzał nią w rytm standardowego 'Raz! Dwa! Trzy!'. Nie podniosłem się, za to ku sklepieniu poderwał się okrzyk tryumfu. Przegrałem. [...]"
[tutaj odpowiednia adnotacja MG i wyniki pojedynku]
Oczywiście, jest to tylko przykład, jednak warto się z nim zapoznać.
Do przebiegu ustawki niezbędny jest pies wyzywający oraz ten, który przyjmuje wyzwanie, a także informacja, o co jest toczony pojedynek. Fabularnie to Malcolm jest sędzią pojedynku [bez względu na wybranego MG]. Dodatkowo, ogromna prośba od administracji - prosimy uwzględnić wszystko w wiadomości do wybranego Mistrza Gry.
— Pojedynek można odrzucić, jednak jest to równoznaczne z przegraną.
— Walki o rangi toczą się tylko na szczeblu III bądź w przypadku chęci zakończenia doli Wyrzutka.
— Pojedynek trwa dopóki ktoś się nie podda albo nie umrze. Możliwe jest okazanie łaski.
— Ustawki mogą mieć także charakter treningowy. Takowe są przeznaczone dla uczniów w trakcie szkolenia, którzy chcą zdobyć więcej punktów. Wówczas obowiązuje zakaz ciągnięcia walki do śmierci, tylko przerywa się ją w stosownym momencie, o czym decyduje mentor.
Podpowiedzi
Pod uwagę w trakcie wylosowania zwycięzcy będą brane:
— jakość opowiadań nadesłanych przez psa (1-5 pkt.),
— psychiczny i fizyczny stan zdrowia psa (1-3 pkt.),
— ilość punktów w statystykach (1-2 pkt.),
— wcześniejsze walki i ich przebieg (1-2 pkt.).
Wszystko będzie weryfikowane przez Mistrza Gry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz