Pogodynka
Pora roku: lato
Oto czas, który niegdyś kojarzył się i ludziom, i ich czworonogom z wakacjami. Niektórym dopisywało szczęście i towarzyszyli swym właścicielom w rozmaitych podróżach, inni zaś, przerzucani z rąk do rąk, od babci do ciotki, czuli się odrzuceni i niechciani. W dzisiejszych czasach lato przynosi jedynie nieznośne upały, które błagają o wywieszenie jęzora, a wraz z przygrzewającym słońcem wzmacnia się odór szwendaczy, wędrujących między lasem a ruinami. To także sezon najsilniejszych burz, tornad i innych anomalii pogodowych, siejących chaos. Deszcze są ciepłe, powyłupywane chodniki miasta rozgrzane i gotowe do smażenia na nich jajek, bekonu i poduszek psich łap, a zombie - rozleniwione i spowalniane szybszym rozkładem ciał.
Wędrowny Handlarz
Aktualnie jest nieobecny.
Hej, dzieciaki, chcecie może trochę świeżego towaru? Mam tu coś na młodość, na starość, na szybkiego samobója... A może chcesz żyć wiecznie albo urodzić bachora... ekhem, szczeniaka, bez niczyjej pomocy? No już, chodź, rozejrzyj się, nie pożałujesz! Charcik, zadowolony z zysków, zapewnił psiaki, że niebawem wróci na tereny stada, by ich skroić z kolejnej porcji Kostek. Zrozumiał, że kluczem do sukcesu są zniżki!
Stan Sfory
Stan: Zagrożenie klęską
Mroczne dni nadeszły... Sforzan dopadły rozmaite, ciężkie do zgryzienia nieszczęścia, które przepowiedziała im dwójka przybyszów - A'lel i Viy Curay. Ponadto skąpa ilość łowców w stadzie z wolna zaczyna zbliżać psy do wielkiego głodu, bo ileż pożywienia może zapewnić jeden czy dwójka polujących? Dziś pewne jest jedno: dopóki plagi trwają, nikt nie zazna spokoju, żaden żołądek nie zapełni się do cna, a suchość w pyskach i strach będą nam stale towarzyszyć. Strzeżcie się, bo biada tym, którzy nie dołączą do grupowej akcji ratowania Sfory albo spróbują przetrwać w pojedynkę!

16 lipca 2020

Event. Etap 1

Rzekło Bóstwo do A'lel: «Serca rządzących są twarde, wzbraniają się przed okazywaniem łaski. Idź do nich rano, gdy wyjdą nad wodę, pośpiesz im na spotkanie na brzeg rzeki. Weź w zęby laskę, która zamieniła się w węża. Powiedz im: Pani, Bogini Stworzenia Całego, posłała mnie do was z rozkazem: Okażcie łaskę ludziom i innym stworzeniom, by mogli żyć wolno! Oto dotąd nie posłuchaliście Mnie. Tak mówi Pani: Po tym poznasz, że Ja jestem Panią. Oto uderzę laską, którą dzierżę w pysku, wody wasze, a zamienią się w krew. Ryby poginą, a rzeka wydawać będzie przykrą woń, tak że Sforzanie nie będą mogli pić zeń wody». Pani rzekła do A'lel: «Mów do Viy Curaya: Weź laskę swoją i wyciągnij łapę na wody: na rzeki, kanały i na stawy, i na wszelkie zbiorowiska wód, a zamienią się w krew. I będzie krew w całej ziemi tutejszej, w naczyniach drewnianych i kamiennych». A'lel i Viy Curay uczynili tak, jak nakazała Pani. Viy Curay podniósł laskę i uderzył nią wody rzeki na oczach przywódców. Woda zamieniła się w krew. Ryby rzeki wyginęły, a woda zaczęła wydawać przykrą woń, tak że Sforzanie nie mogli pić zeń. Krew była w całej okolicy. Lecz psy znalazły inne źródła zabicia pragnienia. Pozostały więc uparte serca przywódców, i nie usłuchali ich, jak to Pani zapowiedziała. Przywódcy odwrócili się i poszli do swego domu, nie biorąc sobie tego do serc.

Okoliczne wody, z których Sforzanie korzystali w ramach wodopoju bądź pozyskiwali z nich ryby zostały skażone krwią szwendaczy. Nie był to jednak cud zesłany z niebios, a nagły wzrost liczebności w hordzie zombie. Zaczęły one masowo umierać w rzece i innych zbiornikach, zaś ich krew szybko rozniosła się po okolicy, uniemożliwiając korzystanie z dobrze znanych psom wód. Dopóki nie oczyszczą się, przesuwając w dal zwłoki, nie ma możliwości korzystania z nich tak, jak dotychczas.

Jeśli niewiele postaci weźmie udział w tym etapie, wszyscy będą narażeni na mniejsze bądź większe odwodnienie, które pociągnie za sobą inne skutki. Objawami, jakie dotkną psy będą: zawroty i bóle głowy, senność, osłabienie organizmu, suchość w pysku, wzdęty brzuch, gorączka (dotyczy postaci posiadających od 6 punktów wytrzymałości wzwyż), a nawet szybki oddech, drgawki czy utrata przytomności (dotyczy postaci posiadających od 0 do 5 punktów wytrzymałości i szczeniąt).
Maksymalnie utracicie na tym etapie 10 HP.


Numer 1.

WYPATRUJ WSZELKICH OPADÓW I WYSTAW KILKA WIADER, BY ZEBRAŁA SIĘ W NICH DESZCZÓWKA. CHOĆ NIE NALEŻY DO NAJCZYSTSZYCH, LEPSZA TAKA WODA NIŻ SKAŻONA KRWIĄ ZOMBIE, PRAWDA? UWAŻAJ, BY EWENTUALNA WICHURA NIE PRZEWRÓCIŁA ZOSTAWIONYCH POJEMNIKÓW I NIE ZRUJNOWAŁA TWOJEJ PRACY...

Nagrody: +3 DO LOSOWYCH STATYSTYK, +7 KOŚCI

Numer 2.

ZNAJDŹ ZAPASY WODY W MIEŚCIE: WSZELKIE BANIAKI, BUTLE I INNE POJEMNIKI WARTO DOSTARCZYĆ DO METRA, ABY RESZTA STADA MIAŁA CO PIĆ. WEŹ POD UWAGĘ FAKT, ŻE W POJEDYNKĘ NIE UNIESIESZ ZBYT WIELE, DLATEGO ALBO WYPOSAŻ SIĘ W JAKĄŚ TORBĘ BĄDŹ WÓZEK, ALBO WEŹ ZE SOBĄ KOMPANA, ALBO PRZYGOTUJ SIĘ NA WĘDROWANIE W TĘ I Z POWROTEM.

Nagrody: +4 DO LOSOWYCH STATYSTYK, +8 KOŚCI

Numer 3.

SPRÓBUJ WYKOPAĆ NOWE ŹRÓDŁO WODY. MOŻE LOS SIĘ DO CIEBIE UŚMIECHNIE I UDA CI SIĘ STWORZYĆ PROWIZORYCZNY WODOPÓJ, A MOŻE CAŁY PLAN SKOŃCZY SIĘ FIASKIEM I NIEPOTRZEBNIE ZMARNUJESZ SIŁĘ, KTÓRĄ I TAK TRACISZ Z POWODU POWOLI DOPADAJĄCEGO CIĘ ODWODNIENIA? MISTRZ GRY WYDA WERDYKT...

Nagrody: +5 DO LOSOWYCH STATYSTYK, +9 KOŚCI

Numer 4.

PODEJMIJ SIĘ WYZWANIA I SPRÓBUJ PRZEPCHNĄĆ ZOMBIE, ZALEGAJĄCE W RZECE. IM SZYBCIEJ ZOSTANIE UDROŻNIONA, TYM PRĘDZEJ OKOLICZNE ZBIORNIKI ODZYSKAJĄ DAWNĄ FUNKCJĘ.

Nagrody: +6 DO LOSOWYCH STATYSTYK, +10 KOŚCI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz